З
метою оптимальної адаптації учнів до середньої школи та в роботі з саморозвитку дитини учителям-предметникам слід більше уваги приділяти
особистісному спілкуванню з учнями ( без врахування їх успіхів в навчальній
діяльності з даного предмета: якомога
частіше говорити з учнями,
важливо, щоб бесіди не стосувались певного вчинку дитини, а були пов’язані з її
інтересами, життям, здоров’ям, друзями).
Обов’язково включати в
навчання елементи гри!!!
В контактах з
дітьми бути конгруентними, чесними, відвертими.
В роботі з
класною групою значну увагу приділяти становленню класного активу; формуванню
позитивних моральних цінностей авторитетних членів групи.
В організації
навчально-виховної діяльності
враховувати вади здоров’я:
знижений зір, сколіоз.
Слід звернути увагу на таких учнів у яких виражена тенденція до збудливості, коли усім
керують емоції. Тому і підхід особливий: уникати гострих кутів, щоб не
ускладнювати відносин і гальмувати
збудливість. Потрібно розмовляти з ними спокійним тоном, не підвищувати голосу
і ніколи не вирішувати проблему, коли учень збуджений.
Звернути увагу
на дітей, у яких переважають гальмівні процеси. Бажано не вимагати від них
термінового виконання роботи - адже їх активність зростає поступово, не
вимагати швидкої зміни невдалих формулювань під час усних відповідей – їм
потрібен час для обдумування і виправлення помилки.
Коли підвищений егоцентризм ( тобто Я – в
центрі) - не варто хвалити таких учнів без потреби. Позитивну
оцінку зі сторони дорослих вони повинні отримати лише тоді, якщо дійсно її заслуговують.
Варто звернути увагу на тих учнів, у яких висока емотивність (чутливість, вразливість); їх легко
скривдити, довести до плачу. Вони довго переживають образу. Тому в поводженні з
ними не скупіться на ласку, усмішки.
Період навчання у середній школі
сензетивний для формування мотивів навчання: "Для життя вчимося, а не для
школи”, "Яким я стану -залежить тільки від мене!”, "Я дорослішаю - і це накладає на мене велику
відповідальність за те, що відбувається навколо мене”. Формувати ці мотиви,
значущі цінності можливо тільки за умови власного позитивного прикладу.
Пам’ятайте:
”Якщо дитину підтримують, вона вчиться впевненості в собі”. Саме зараз п’ятикласникам
потрібна пильна увага. Увага - це так просто, але так необхідно:
·
Контакт очей – дивіться на дитину з любов’ю і
впевненістю
·
Ласкавий дотик – частіше доторкайтесь до дитини,
просто кладіть руку на руку чи плече,
потискуйте руки
·
Пильна увага – умійте слухати дитину, а не
тільки чути
|