Інструкція. Оцініть за 5-бальною шкалою фактори, що стимулюють і перешкоджають вашому професійному розвиткові:
5 – «так» (перешкоджають або стимулюють);
4 – скоріше «так», ніж «ні»;
3 – і «так» і «ні»;
2 – скоріше «ні»;
1 – «ні»;
- Чинники, що перешкоджають професійному розвиткові:
- Власна інерція.
- Розчарування через невдачі, що траплялися раніше.
- Відсутність підтримки в цьому питанні з боку адміністрації.
- Негативне ставлення оточуючих, які погано сприймають моє бажання змін і прагнення до нового.
- Відсутність системи роботи в цьому напрямку в методичному об’єднанні.
- Стан здоров’я.
- Нестача часу.
- Обмежені ресурси, скрутні життєві обставини.
- Відсутність об’єктивної інформації про мою діяльність із боку керівництва і членів колективу.
- Втрата інтересу до педагогічної діяльності.
- Відсутність фахівців, у яких можна було б повчитися.
- Чинники, що стимулюють професійний розвиток:
- Налагоджена система методичної роботи в школі.
- Наявність фахівців (курсів), у яких можна повчитися.
- Приклад і вплив колег.
- Підтримка й увага керівника до цієї проблеми.
- Інтерес до педагогічної діяльності.
- Особистий приклад керівника школи.
- Можливість здобути визнання у колективі.
- Новизна діяльності, умови роботи, можливість експериментувати.
- Система матеріального стимулювання.
- Потреба в самовдосконаленні.
- Атмосфера співпраці й підтримки, що склалася в колективі.
Обробка результатів
Бали, отримані за розділом «Чинники, що перешкоджають професійному розвиткові», додаються:
11-27 балів – потреба в саморозвитку блокована. Усвідомлення неможливості професійного зростання за сформованих обставин.
27-33 бали – потреба в розвитку має слабо виражений характер. Сумнів стосовно можливості професійного зростання за існуючих обставин.
33-44 бали – виражена потреба в розвитку. За умови створення відповідних умов педагог схильний до професійного зростання.
44-55 балів – явно виражена потреба в розвитку. Висока оцінка умов, що сприяють професійному зростанні.
Аналогічно обробляються дані за розділом «Чинники, що стимулюють професійний розвиток».
|